Cadourile corporate pot fi folosite ca instrumente de marketing prin atragerea bunăvoinței, menținerea atenției asupra activității/companiei, sporirea gradului de conștientizare a brand-ului, și, în general, întărirea relației de business.
Cel mai important mesaj pe care aceste cadouri trebuie să-l transmită rămâne însă acela al recunoștinței față de partenerii, colaboratorii, clienții sau angajații care, prin acțiunile sau ideile lor au contribuit la bunul mers al lucrurilor în cadrul afacerii pe care o reprezinți.
Primul aspect care merită ținut minte atunci când se oferă cadouri în numele unei companii este că acestea trebuie să dovedescă interes pentru preocupările și preferințele clientului sau partenerului căruia îi sunt destinate. Este mult mai probabil ca un public speaker să păstreze și să folosească un laser pointer decât un set de pixuri. Cadourile corporate nu sunt despre cel care le oferă, ci despre cel care le primeste. Prezența oricărui logo pe cadourile oferite trebuie să fie discretă și secundară. Excesul de orice fel va fi interpretat ca o încercare de autopromovare nicidecum ca un cadou.
În ceea ce privește cadourile oferite în nume propriu, acestea trebuie să îndeplinească în primul rând, condiția de a fi adecvate mediului profesional. Pornind de la aceasta consideratie, trebuie evitate:
– articolele de lenjerie intimă, hainele (cu excepția eșarfelor), parfumurile, obiectele de igienă personală, obiecte cu mesaj sexual, băuturile alcoolice.
– Orice obiect al cărui mesaj ar putea fi interpretat ca discriminatoriu sau degradant pe considerente de apartenență religioasă, politică, rasială, culturală, orientare sexuală, etc.
– Florile venite din partea unui coleg, manager, partener de sex masculin ar putea fi interpretate drept un gest romantic, așadar, dacă nu ești absolut sigur că această situație este cât se poate de clară, evită un astfel de cadou.
– Nici bijuteriile autentice nu sunt o idee bună în mediul de afaceri atât din cauza naturii personale a unor astfel de obiecte, cât și din cauza prețului.
Prețurile cadourilor pe care le oferim în mediul profesional nu trebuie să fie prea mari, altfel ar putea fi interpretate drept o încercare de a intra în gratiile respectivului partener de afaceri sau colaborator, dar nici prea mici pentru a nu fi catalogati ca lipsiți de considerație sau pur si simplu zgârciți.
Care sunt, totuși cadourile care se cuvin a fi oferite în anturajul profesional?
Din partea unei companii se pot oferi diverși itemi de birotică: agende, mape, memory sticks, mouse pads, instrumente de scris, produse proprii – aplicații, gadgeturi.
În nume propriu, cadourile cele mai apreciate rămân cărțile. Cele de auto- îmbunătățire nu sunt o idee bună, totuși. Un PR manager nu va aprecia foarte mult un titlu ca “How to Communicate Effectively”, nici un antreprenor de success “Writing a Convincing Business Plan in No Time”. Albumele de calatorii, de artă, instrumentele de scris de bună calitate, muzica, biletele la un concert sau o piesă de teatru, dulciurile: patiserie fină sau diverse sortimente rafinate de ciocolată.
Nu uita că momentul în care oferi un cadou este la fel de important ca ceea ce oferi. Nu te aștepta la mulțumiri după ce coșul cu fructe și dulciuri cu mesajul “Crăciun fericit!” trimis de tine ajunge pe 3 Ianuarie.
Comments
Tags: angajatori, cadouri, cadouri corporate, parteneri de afaceri