Un titlu la fel de potrivit și, poate, mai corect, pentru acest articol, ar fi fost: „Figuri feminine care au influențat moda”, pentru că, nu prețul, sau numele casei de modă, nici chiar estetica lor deosebită, nu au situat aceste accesorii în categoria de simboluri ale modei, ci câteva nume celebre, precum Jane Birkin, Grace Kelly sau prințesa Diana de Wales care și-au împrumutat din rafinament și distincție, acestor poșete devenite atemporale. Iată cinci dintre ele:
1. Chanel 2.55 Coco Chanel, o pasionată a echitației, s-a inspirat din vestele matlasate ale jocheilor, pentru a crea o poșeta inovativă pentru acea vreme, prin breteaua de umăr care elibera mâinile femeilor, ocupate până atunci cu poșetele cu mânere scurte, minaudières sau clutches. Denumită, după data lansării, Februarie 1955, poșeta Chanel are drept elemente specifice, pe lângă breteaua lungă, din piele și zale metalice, un număr impresionat de buzunare interioare: șapte, pentru cărți de credit, mici agende, ruj și chiar pentru scrisori de dragoste, cum este buzunarul cu fermoar din interiorul capacului. Pentru aniversarea din 2005, Karl Lagerfeld, care devenise director al casei de modă în 1983, a relansat modelul 2.55, cu bretea doar din zale metalice și sistem de închidere așa cum fusese gândit de Coco Chanel. Modelele anterioare (lansate în anii ‘80) au un sistem de închidere cu cele două litere C împletite, căpătând astfel denumirea de Classic Flaps.
Prințesa Mary a Danemarcei purtând o poșetă Chanel 2.55, Classic Flap
Blake Lively a ales Chanel 2.55 Reissue într-o frumoasă nuanță albastru electric
2. Hermès Birkin. A fost creată în 1984, la cererea directorului executiv al casei de modă Hermès, Jean-Louis Dumas, pentru actrița Jane Birkin, pe care a cunoscut-o în timpul uni zbor de la Paris la Londra, și care își purta obiectele într-o geantă din pai. Atunci când geanta a căzut împrăștiind tot conținutul pe podeaua cabinei, Dumas s-a gândit la un model încăpător, din piele, cu un sistem de închidere elaborat. Adevărul este că Hermès Birkin nu excelează din punct de vedere estetic, dar compensează prin caracterul practic. În perioada sa de glorie, poșeta avea o listă de așteptare lungă de până la șase ani, astăzi, oricine o poate avea în schimbul unei sume de la nouă mii, la o sută cinci zeci de mii de lire sterline, în funcție de finisaj.
Jane Birkin purtând poșeta din pai, preferata ei în anii ’80
Jane Birkin în 2013, cu o poșetă Hermès care îi poartă numele
3. Hermès Kelly. Piesele Hermès sunt echivalente cu luxul și finisajele impecabile, fiind cunoscut că la realizarea produselor nu sunt folosite linii de asamblare, ci doar mâna de lucru a artizanilor pricepuți care lucrează între 18 și 24 de ore pentru fiecare poșetă în parte. Sunt utilizate materii prime ca pielea de aligator din Florida, bizon din Pakistan, crocodil din Australia, rechin din Thailanda, bou, căprioară, capră sau struț din întreaga lume. Poșeta, numită inițial sac à dépêches a fost intens purtată și apreciată, însă prințesa de Monaco și actrița Grace Kelly a adus-o în centrul atenției, în momentul în care a folosit-o pentru a-și masca sarcina de obiectivele curioase ale paparazzilor. Cea mai evidentă diferență între modelul Birkin și cel Kelly o reprezintă mânerele: două în cazul primului model, unul singur în cazul celui din urmă.
5 Ianuarie 1956, Grace Kelly împreună cu prințul Rainier III de Monaco, în Philadelphia, la finalul petrecerii unde și-au anunțat logodna.
Renee Zellweger și poșeta ei Hermès Kelly, un model din piele de aligator, finisat într-o nuanță intensă de burgundy
4. O prințesă, un reper de stil și de atitudine a adus în prim plan și micuța poșetă Dior. Diana, Prințesa de Wales a primit acest model în 1995, la inaugurarea unui muzeu din Paris, de la, pe atunci prima doamnă a Franței, Bernadette Chirac. Cucerită de farmecul său feminin, de aspectul ei – expresie a anilor ’80, prințesa Diana a purtat-o din acel moment, de nenumărate ori. Casa de modă Dior, redenumește modelul Cannage în Lady Dior, în onoarea prințesei de Wales. În 2009, poșeta cunoaște un nou val de popularitate, datorită noii sale ambasadoare, actrița franceză Marion Cotillard, iar gama de culori și materiale este extinsă.
Memorabila prințesă de Wales și-a completat numeroase ținute cu poșeta Dior Cannage
Actrița franceză Marion Cotillard promovează Lady Dior
5. Modelul Fendi Baguette își datorează succesul, la fel ca alte obiecte de modă, serialului Sex and the City, memorabilă fiind scena în care un hoț o atacă pe Carrie și o amenință să-i dea poșeta, iar ea îl atenționează: “It’s not a bag, it’s a Baguette!”. Creatoarea acestei poșete devenită emblematică, a fost Silvia Venturini Fendi, nepoata fondatorilor Adele și Edoardo Fendi. Nu atât de mică încât să poate cuprinde doar rujul și telefonul, dar nici ceea ce s-ar putea numi încăpătoare, Fendi Baguette are dimensiunea și forma optimă pentru o seară între fete: un profil subțire și ușor de purtat sub braț, o siluetă curată, fără adaosuri inutile și un sistem sigur de închidere. În plus, varietatea de finisaje, de la piele netedă, lăcuită, la paiete și tricotaj, o face foarte versatilă. Modelul nu face parte din colecția curentă a casei de modă Fendi, însă poate fi cumpărată de la distribuitori autorizați precum Nordstrom sau Browns, London, cu prețuri începând cu o mie de lire sterline.
Fendi Baguette din piele lăcuită
Comments
Tags: Chanel 2.55, Fendy Baguette, Hermes Birkin, Hermes Kelly, Lady Dior Cannage, posete emblematice