Alegem hainele pentru rolul lor funcțional de a ne proteja de soarele arzător –  în culori deschise, materiale naturale, sau de a ne ține departe de frig, ca într-un cocon – multe straturi, țesături groase, impermeabile. Le alegem pentru funcția lor estetică – sunt colorate, vaporoase, moi, catifelate. Sunt frumoase și ne înfrumusețează și pe noi.

De câte ori le alegem, însă, pentru rolul lor social, pentru  mesajele pe care ar trebui să le transmită despre noi,  pentru funcția de ambasador tăcut pe care o au?

Toate haine sunt, într-o măsură mai mică sau mai mare, funcționale, toate sunt estetice, însă doar foarte puține te vor sluji în atingerea obiectivului dorit, extrem de puține te vor arăta așa cum vrei să fii văzută. Alege hainele care să-și merite banii  și prin ceea ce spun celor din jur, despre tine, cine ești și unde vrei să ajungi. Primul pas este, însă, definirea clară a obiectivului pe care îl ai.

Stabilește-ți obiectivul, apoi alege hainele care să te ajute să-l atingi!

Fie că vrei să:

  • Atragi atenția bărbatului care te interesează.
  • Devii un leader.
  • Îți intimidezi concurența.
  • Arăți credibil(ă)
  • Arăți abordabil(ă), prietenos(asă)

Este nevoie să îți definești în mod clar obiectivul. Odată ce ai făcut acest lucru, se întamplă trei lucruri care îți vor schimba complet parcursul vieții.

  1. Începi să acționezi în direcția îndeplinirii lui. Devii conștient(ă) de ceea ce porți, de felul în care ești perceput(ă) prin hainele pe care le alegi.
  2. Elimini acele piese care stau în calea îndeplinirii scopului tău.
  3. Oamenii din jur încep să te perceapă așa cum te prezinți și să acționeze în consecință.

 

 Am să vă dau exemplu o situație care poate fi a mea, a ta, a oricui:

Jobul pe care îl ai nu presupune interacțiune directă cu publicul extern, codul vestimentar este unul relaxat, așa că te gândești că nu e nicio problemă dacă faci din jeans, tricou și converși, uniforma ta de birou. În același timp, îți dorești ca eforturile tale să fie observate, așa că lucrezi intens sperând la o promovare. Este posibil să fii apreciată pentru dedicarea ta, însă dacă arăți ca o veșnică studentă, ți se vor atribui și alte caracteristici ale acestui statut: inconsecvența, impulsivitatea,  dezorganizarea. Astfel, mult râvnita promovare, va merge la colega ta care știe că în mediul profesional ești evaluat atât ca specialist, cât și ca ființă socială.

kim-mission-makeover-before-after-590sd04202010

hannah-before-after-split-590kb030410

shannon-mission-makeover-before-after-590sd04272010

Comments

comments

 

Tags: , , , ,