Ne îmbrăcăm cum trăim, iar în prezent trăim sub amenințarea unui virus, care, la fel ca alte evenimente mondiale majore, ar putea schimba felul în care ne alegem hainele. Primul război mondial, de exemplu, a dus la scurtarea considerabilă a rochiilor și fustelor, atât din cauza deficitului de țesături, cât și datorită dorinței femeilor de a se mișca mai ușor decât în corsetele și rochiile ample ale începutului de secol. Cel de-al doilea război mondial a marcat apariția la scară largă a pantalonilor în garderobele femeilor. Piața muncii nu mai era dominată exclusiv de bărbați, așa că femeile aveau nevoie de haine practice pentru noile lor roluri.
Poate această criză nu va avea chiar efectul dramatic al unui război mondial, dar cred că va influența felul în care ne îmbrăcăm, mai mult decât au făcut-o, în ultimii ani, propunerile vreunei case de modă. În plus, spre deosebire de crizele armate de la începutul secolului trecut, care odată încheiate, chiar erau încheiate, criza curentă se va stinge progresiv, ceea ce ne va face rezervați mult timp după încetarea pericolului.
Pentru început, milioanele de oameni care, la nivel mondial, lucrează de acasă, vor influența cererea pentru haine casual, confortabile, dar suficient de prezentabile pentru sedințele pe Meetings și întâlnirile virtuale. Această situație se adaugă interesului oricum crescut în ultimii ani, pentru haine confortabile și tendinței de relaxare a normelor sociale.
În acest context, al lucrului de acasă, este evident că fustele creion, rochiile din stofă rigidă de lână, cu curea în talie, cămășile din poplin și blazerele, vor fi înlocuite cu hanorace, pantaloni din flanel, rochii tricotate, croieli mai lejere, ample, prietenoase nu doar cu poziția la verticală, ci și cu cea semi-orizontală, lungită pe canapea, ghemuită pe fotoliu 🙂.
Odată criza încheiată, oamenii vor sărbători libertatea recâștigată, cu haine extravagante, materiale prețioase, croieli neobișnuite, dar acestea vor coexista cu mai sus menționatele piese casual.
O fustă dreaptă alături de o pereche de pantofi sport, o rochie foarte decoltată peste un tricou simplu, cămașă albă și hanorac, pantaloni din jerseu și escarpeni cu toc. Nu sunt noutăți sau asocieri nemaiîntâlnite, doar că, acelea dintre ele care păreau până acum forțate, vor arăta firesc, autentic, pentru ca vor izvorî din nevoi și comportamente reale, nu imitate.
Oricum ar fi, cu siguranță va trebui, în sfârșit, să înțelegem că trebuie să renunțăm la unele obiceiuri vechi.
Every time you spend money, you are casting a vote for the kind of world you want
A cumpăra doar pentru că (acum) ne permitem. A cumpăra doar pentru ca ne place. (Sunt multe lucruri frumoase, dar pentru a merita să le cumperi trebuie să ai unde să le porți, să arați bine în ele, și multe altele). A cumpăra exclusiv fast-fashion. (Toți am cumpărat de la Zara, nu e niciun păcat, dar în astfel de momente trebuie să ne ajutăm pe noi înșine cumpărând tot ce se poate local. Într-o formă sau alta, banii aceia se vor întoarce la noi.
Nu vă îndemn să nu mai cumpărați, ci să stiti ce cumparati. Ce calitate. Pentru ce tipologie de corp. Pentru ce stil de viata. Cu ce costuri.
În definitiv, să nu uităm că a ști e mai important decât a avea.
Comments
Tags: consultant de imagine, consultanță de imagine, cumparator cunoscator, stil de viață, stil masculin, stil personal, stil vestimentar, tendințe