Inovațiile tehnologice și electronice au schimbat felul în care trăim, în care percepem confortul, așteptările despre funcționalitate și estetică și chiar au generat nevoi noi. Mă gândesc la multe meserii care au dispărut, au evoluat sau au apărut odată cu viața modernă. Stomatologia este una dintre cele care au evoluat într-un mod care ar fi fost de neconceput în vremurile când singura procedură era scoaterea cu cleștele a dinților cariați. Acum, medicina dentară își concentrează mare parte din eforturi, în direcția esteticii, prin specializări ca ortodonția sau protetica.
În același fel, în toate domeniile, aspectul și funcționalitatea își împart astăzi meritul în obținerea succesului. Educația, pregătirea, inteligența, discursul elocvent și comportamentul adecvat sunt fundația solidă a reușitei, însă aspectul exterior este cel care are rolul de ambasador al acestor calități, are puterea de a deschide uși și de a anula greșeli. A considera că gestionarea corectă a propriei imaginii nu este decât un interes superficial, o o risipă de resurse și energie, este o dovadă a faptului că nu am reușit să ne aliniem ideile la timpurile în care trăim.
Totuși, pentru că gestionarea imaginii se poate face atât prin intermediul instrumentelor de comunicare: PR, personal branding, etc, cât și prin intermediul aspectului exterior: vestimentație, stil personal, există confuzii în legătură cu rolurile acestor profesioniști.
Consultantul de imagine este cel care propune, stabilește, modifică, prin intermediul vestimentației, aspectul exterior al clientului său. Moda este importantă doar în măsura în care poate selecta din ea ceva conform acestor criterii. Persoana consiliată nu funcționează ca manechin pentru croielile momentului, dimpotrivă, hainele sunt cele menite să pună în evidență pe cel care le poartă. O sedință de consultanță de imagine are puterea de a îmbunătăți, după caz, aspectul exterior, conținutul garderobei, modul de a face cumpărături, de a purta hainele și, probabil cel mai important aspect: educația vestimentară.
O ultimă mențiune care poate părea un truism, însă starea lucrurilor aici, în România, îmi demonstrează că este necesară: Ca orice profesie, consultanța de imagine se practică în urma unei formări, respectiv a unei acreditări din partea unui organism autorizat!
Comments
Tags: consultant de eticheta, consultant de imagine, consultanță de imagine